you are crooked like and old corkscrew

oi konvoj!

amagaaad va mycke snö det har kommit nu asså...! käre värld. hej mitt vinterland, liksom.
igår morse när jag gick ut vid typ 6-tiden regnade det, sen ungefär en timme senare när robin, maja å ja käka frukost började det snöa... å jag skojar inte, mesta snön evah. säkert 15-20cm nu eller nåt...! tjenare. idag är det pulkaväder.

nu har jag inte bloggat på ett pr dar igen, dags å uppdatera :)



måndags satte jag och maja oss på bussen till gbg för å möta upp robin vid lunchtid. vi kika på stan å nk:s julskyltning å shoppa järnet :) trevligt må ni tro! gillar gbg i små doser asså. men efter en dag på resande fot är det gött å komma hem...

väl hemma käkade vi mackor å drack te. robin hängde me hem till mig, maja och nils. robin e bästa brorsan evah! vi brukar byta tesorter med varann, sånt lösviktsté ni vet. min favorit är nog champagne/fläder... ja ja, "kill your darlings" som min arkitekturhistorielärare sa till mig, nog om té.... ^^

sen så värmde vi på glöggen å plocka fram pepparkaksdegen å satte oss själva i bakningstagen. oh yeah, å vi tog pepparkaksbakandet till nya höjder och dimensioner må ni tro. det blev pepparkaksgummor som åts upp av hajar, pig riding-gubbar, siamesiska tvillingar, pepparkaksfigurer med mammamagar... jaaa nu får ni fantisera vidare själva :)


denna köpte jag mig äntligen! hurray for hollywood.



igår var det allmän städ- och bakdag. kunde ju inte gå ut så mycke för att det snöade så in i den! så jag bakade mer lussekatter, dom andra hade strykande åtgång, plus att jag bjöd bort måååånga ^^ men den här omgången lussekissar asså, dom blev lite små, har liksom inte kommit på knepet med torrjäst, varför finns det ens TORR jäst? men små, söta och goda blev dom :) mumma! brukar alltid ha vanlig jäst hemma, men nu var det olyckligtvis slut, darn.

sen julpysslade vi, gjorde bl.a julgranskulor med pinuppor på :) mkt fina! eller rättare sagt, robin gjorde dom till mig... !



idag ska jag å maja ta pulkan å ge oss ut i snön å pulsa lite :) tänkte kanske att man får fika å prata loss lite hos svärfar å låna duschen... nu har mina lockar nämligen liksom blivit lite lessna, lockarna har blivit till svaga våååågor bara.

japp, som moonstompers sjunger, every night is saturday night. å nu ska vi kila ut i snön.

auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback