jag skulle vilja åka till gävle nån gång.

varför? jo, dels har jag ett par sköna gamla klasskamrater däruppe sen konstskole-tiden <3 love that period of my life btw!

men sen så har jag hittat ett fräsigt fik jag vill besöka ^^ nämligen det flotta; 
nybocafe, i valbo utanför gävle!

haha, då sitter ni nog och tänker; "inte närmsta buske precis", men medge att det verkar ju bara sååå fint :)

jag kan "samla" på sådana mysiga ställen runt om i landet... :) t.ex varje gång jag är i helsingborg så bara måste jag gå till det tjusiga 50-tals doftande ebbas fik.

bara sitta där å njuta av lite kaffeblask, slänga slantar i jukeboxen, drömma å fantisera lite och för en gång skull få titta snett på dom som inte har en pufflugg och en hårblomma utan anledning bara för att det känns så trevligt en helt vanlig tisdag! :) annars i vardagen känner man sig gärna lite som en outsider med sina frisyrer, örhängen å handväskor. på sådana fik känns det lite som en fristad *skratt*. man känner sig som en del av inredningen, eller ett smycke eller nåt.

det känns bra helt enkelt.

sen finns ju dagny´s hörna i östhammar, och eastwood cafe i västerås, yammi!

ha en bra å trevlig å mycket snöig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback