fatta.

asså, måste bara berätta, vi va hos majsan¨å hennes man igår ihop me lite annat folk å planera ett rally vi ska ha här i skogarna på bonnvischan. låter kanske inte helt konstigt. de konstiga va nog folket som var där...

en helt vanlig karl
en helt normal kille å hans son
jag och min nils
en bebis
majsan å hennes man
(vi saknade boman som bygger båtmodeller å nyligen byggt en kyrka av glasspinnar!)

åsså; nu kommer det roligaste, jag har sparat det bästa till sist; en styck AMISH MAN

fatta.amish. han va amish!!!

han heter mats för övrigt å har haft getfarm å gjort getost, han kan va 35typ. han kör häst istället för bil t.ex.
vi har bott i samma by i ett år typ, å ja har aldrig sett han förrän nu.

amish e ju typ nån grupp i USA som lever på gammelt vis, kör häst å vagn, dricker ingen alkohol, har inte dragkedjor i kläderna, har nått konstigt sätt å gifta sig på, tjejerna har typ sekelskiftesfrisyrer å karlarna har aslångt skägg å nån liknande munkfrisyr. aaa asså, ni har säkert hört en massa, detta å lite till kan ja tro. men ja ja, ni e me på vad jag menar iaf.

å ja just, han bär alltid stråhatt oxå, året runt. ser ni honom framför er? låååångt skägg, pottfrisyr, å stråhatt.

varje år åker han över te staterna å hälsar på amish-grupperna där, vet inte vickendelstat, om de kan va pennsylvania..?
h
aaa sheit. iaf, det var va jag ville berätta. jag har träffat en livs levande AMISH MAN.

haha, fy farao va ja e töntig, ägnat ett helt inlägg te å berätta om en grannkarl. som om ni skulle tycka de va intressant å läsa om mina grannar. haha, aaaa go ahead and shoot me. för ja e så blåst. så ni kan aldrig ana :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så är livet här i Knätte Pia, hoppas allt är bra, ni bor ju så långt bort, hälsa Maja och Nils

2009-09-11 @ 23:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback