oh my gaaaaash

oh my gaaaaash

mitt hjärta slår som fan, mina tankar går i 180...

om man vill nått riktigt mycke, hoppas å hoppas,
tänker å tänker å tänker å önskar att det blir bra,
kan det inte bli det då, bara för en gång skull?

en mänska som ger sken av å va så snäll,
så in i den snäll bara,
kan den mena något illa?
kan den oxå vilja dej illa?
kan den ha usla avsikter?

ja. antagligen.

men den kan också vilja dej allt det bästa,
vilja se dig glad,
se dig må bra...

va fasen ska man göra liksom?
de enda man kan hitta på,
e ju att passa på å svinga sig för å inse vidden av saker å ting.

men fasen va ont det kan göra.

förresten har jag hittat min litterära motsvarighet till min självbild,
i "Kvinnor och Äppelträd" av Moa Martinson.
det e ju de ja säger, jag ska inte läsa böcker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback